Žijeme v chaotickom svete, kde priepasť medzi tými, ktorí majú a tými, ktorí nemajú sa každým rokom zväčšuje.
Ide o svet, v ktorom sú ľudia vystavení napospas zápasu o prežitie. Svet, ktorý si vyžaduje schopnosť vyhýbať sa tisíckam nástrah, zlozvykov a ľuďom, s ktorými len strácate svoj drahocenný čas.
Mnohí majú nekalé úmysly alebo sú zle fyzicky či mentálne vybavení pre život a už vôbec nie na to, aby v ňom napredovali.
Väčšina ľudí si je vedomá, že úspech v podnikaní im môže priniesť život plný pôžitkov ako sú schopnosť cestovať do ďalekých krajín, nakupovanie extravagantných vecí či robiť čokoľvek, čo si vaše srdce želá.
Avšak prekonanie nutkania pre uspokojenie momentálnych túžob, ktoré zamorilo tento svet, sa občas zdá až príliš zložité.
Zvyčajne sa stane to, že človek, ktorý si vysníval zelenšie pastviny a bohatstvo až za hranicu svojich najdivokejších snov, uviazne v prechádzaní z jedného problému do druhého. Potom mu už nezvýši chuť ani energia na budovanie úspešného podnikania z dlhodobého hľadiska.
Kým veľa ľudí rozpráva o vybudovaní úspešného biznisu, len málo z nich to nakoniec aj uskutoční.
Čo teda odlišuje úspešných od neúspešných?
Prečo 8 z 10 nových firiem zlyhá v prvých 18 mesiacoch podnikania? Čo robia tí dvaja odlišné od zvyšných ôsmych?
A ako je to možné, že len 4 zo 100 firiem stále existujú aj po 10 rokoch? Ktoré faktory vedú ostatných 96 firiem k zlyhaniu v dlhodobom horizonte?
V nedávnom rozhovore som sa na to opýtal zakladateľa spoločnosti na prenájom luxusných víl Nika Contardiho, ktorý pracuje s najbohatšími ľuďmi sveta, že ako to oni dokázali.
Ako dokáže firma v dnešnom svete prežiť, keď sú proti nej namierené toľké nepriaznivé faktory?
Contardi, ktorý sám za pár rokov vybudoval podnikanie hodné 100 miliónov dolárov, mi prezradil, že tajomstvo je ukryté v poskytovaní skutočnej hodnoty.
Hovorí:
„Poskytovanie skutočnej hodnoty v biznise je tou vecou, ktorá delí úspešných od neúspešných.
Tí, ktorí sa snažia nájsť skratky, sa v dlhodobom horizonte ďaleko nedostanú. Môže sa im síce dočasne aj dariť, no nikdy to dlho nevydrží.“
Uvedená hodnota musí existovať vo všetkom, čo firma robí. Je potrebné venovať pozornosť všetkým detailom, ktoré sú nevyhnutné pre výrobu dokonalého produktu alebo bezchybnej služby.
Na začiatku síce môžete strácať peniaze, no s postupom času, ako pokračujete v perfektom výkone a dodávaní veľkej hodnoty pre vašich klientov, vaše podnikanie uspeje.
Ak sa pozriete na najbohatších a najúspešnejších ľudí zo sveta biznisu, zistite, že väčšina z nich sa sústredila na poskytovanie obrovskej hodnoty svojim zákazníkom.
Nezbohatli okamžite, ich bohatstvo sa budovalo postupne. Pomaly, ale isto.
Ľudia ako Bill Gates, Steve Jobs, Richard Brandson, Henry Ford, Thomas Edison, Mark Zukerberg a mnohí ďalší prispeli svetu veľkou hodnotou a to z nich spravilo boháčov.
Princípy pre dosiahnutie úspechu v podnikaní
Predtým, než sa narodil môj syn, začal som mu písať deníček s názvom „Pre môjho nenarodeného syna“.
Vtedy sme pre neho ešte nemali vybraté meno, preto ten neurčitý názov. Držali sme sa ho aj neskôr, keď už sa narodil a dostal svoje meno.
V tomto deníčku, do ktorého som písal každé ráno, som uviedol množstvo svojich myšlienok a pocitov. Chcel som ho naučiť niečo o úspechu. Nielen to, ako môže uspieť v podnikaní, ale aj to, ako uspeje v živote.
Keď som sa však spätne zadíval na svoje zápisky, začalo mi z nich byť niečo zrejmé.
Uvedomil som si, že princípy úspechu v živote sú univerzálne. Platia rovnako pre úspech vo vzťahoch, ako aj pre úspech v biznise či osobných financiách.
Preto, ak hovoríme o základoch úspechu, hovoríme o princípoch, ktoré hrajú veľkú úlohu v tom, ako ďaleko sa človek v živote dostane.
Keď sa budete týchto princípov pridržiavať, potom uspejete nielen v podnikaní, ale vo všetkom, čo v živote robíte. A to bez ohľadu na to, či je to niečo malé alebo veľké.
1. Vďačnosť
Kým väčšina ľudí snívajúcich o úspechu v podnikaní si predstavuje život bez problémov, je to presne naopak.
Každé podnikanie má svoje problémy. Čím väčší biznis, tým väčšie a zložitejšie budú jeho problémy. V podstate, jedinou chvíľou, keď nebudete mať žiadne problémy je, keď budete na večnom odpočinku ležať 2 metre pod zemou.
Problémy sú znakom života.
Namiesto toho, aby ste sa sústredili na problémy, sústreďte sa na to, za čo ste vďační. Všetko, čo dnes máte, bolo kedysi len vašim želaním.
Neustále túžime po rôznych veciach. Avšak potom, keď ich už máme, hľadíme po ďalších veciach. Tento hedonický mlyn je definujúcim znakom života a o to väčším dôvodom, aby sme boli vďační za to, čo v tejto chvíli už máme.
Sústredením sa na veci, za ktoré sme vďační, bez ohľadu na to, aké malé, otvárame cestu nekonečnej múdrosti, kráse a možnostiam, ktoré v živote existujú.
Éter tohto vesmíru, ktorý nás všetkých spája, nám pomáha priťahovať tie správne veci v živote a dosiahnuť aj zdanlivo nemožné. Všetko to však začína s vaším postojom k životu a vďačnosťou.
2. Integrita
V strede každého úspešného podnikania je integrita. Každý biznis by mal byť prevádzkovaný s integritou, kde na prvom mieste je záujem zákazníka.
To by mala byť priorita každého majiteľa, aby robil správne veci. Nielen preto, že opak vytvára potenciál pre zlé referencie, ale preto, že je správne vždy hľadieť na záujmy iných ľudí.
Rovnako to vidí aj David Lee, tvorca vysoko úspešnej podnikateľskej skupiny Hing Wa Lee Group, ktorej hodnota sa odhaduje na vyše 500 miliónov dolárov. Ten hovorí, že integrita je jedno z jeho základných pravidiel pre úspech.
Ak sa k ľuďom správate dobre, tak, ako by ste sa správali k vašej rodine, časom uspejete aj v podnikaní. Nemusí to byť okamžité, ako by ste si to možno priali.
Ak však bude vaše sústredenie na integritu neochvejné, svoje ciele vždy dosiahnete.
3. Hodnota
Ďalšou vecou, ktorá musí byť v strede všetkého, čo v podnikaní robíte, je poskytovanie hodnoty. Ak nevytvárate pre druhých hodnotu, s úspechom sa môžete rozlúčiť.
Väčšina podnikateľov sa však na poskytovanie hodnoty nesústredí. Hľadajú rôzne skratky a ľahké spôsoby ako robiť veci. Úspech však takto nefunguje.
Kým väčšina ľudí sa sústredí na robenie čo najmenšieho množstva práce pre čo najväčší počiatočný prínos, dlhodobý úspech v podnikaní si vyžaduje presný opak.
Musíte robiť čo najviac práce aj pre minimálny počiatočný prínos a sústrediť sa hlavne na poskytovanie hodnoty.
Hneď ako zľavníte pri hodnote, zbadáte, že hodnota vášho biznisu začne upadať či dokonca celkom skolabuje.
Ak však postavíte hodnotu nad všetko ostatné, potom nielen uspejete v podnikaní, no ochutnáte ten najdivokejší úspech, aký si len dokážete predstaviť. Akurát sa nedostaví rýchlo ani ľahko.
4. Vytrvalosť
Vzdať sa jednoducho nie je jedna z možností. Vybudovanie úspešného podnikania si vyžaduje čas.
Vyžaduje si to nekonečné množstvo námahy, zlyhaní, sĺz a potu. Jednoducho nemôžete očakávať úspech okamžite. Takto to nefunguje. Avšak tí, čo sú ochotní vydržať, pre nich úspech sa takmer určite dostaví.
To, čo si mnoho ľudí neuvedomuje, je, že väčšina úspešných známych ľudí zlyhali nespočetne veľa krát. Nezbohatli ľahko ani rýchlo. Museli podstúpiť veľa strádania a bolestí.
Preto, vydržte vo všetkom, čo robíte bez ohľadu na okolnosti. Aj vtedy, ak máte pocit, že to nemá zmysel, sa nesmiete vzdať.
Zakladateľ známeho reťazca reštaurácií KFC mal 62 rokov a dôchodok 102 dolárov, keď sa pre neho dostavil úspech. Dokonca aj vtedy, keď 1000 reštaurácia odmietlo jeho frenčajzingový model, vytrvalo ho naďalej presadzoval.
Henry Ford skrachoval 2 krát, no nikdy sa nevzdal. J.K. Rowlingovej prvú knihu Harryho Pottera odmietlo 12 veľkých vydavateľstiev.
Toto všetko ukazuje ohromnú silu vytrvalosti.
5. Lojalita
Jedna z vecí, ktorú som chcel, aby môj syn pochopil, je lojálnosť. Tá je v živote veľmi dôležitá.
Musíte zostať lojálni ľuďom, ktorí vám v pomohli v čase, keď ste iba začínali. Radšej než „bodnúť ľudí nožom od chrbta“ kvôli lakomosti či inej pohnútke, aby ste sa rýchlejšie posunuli vpred, musíte im zostať verní.
Jednoducho, neexistuje dôvod na vytvorenie negatívnej energie tým, že by ste boli nelojálni. Neobchádzajte nikoho, ani nerobte veci iným za chrbtom.
Vezmite ľudí, ktorí boli s vami na začiatku nech vás sprevádzajú až na vrchol. Dôvodom je fakt, že oni boli pri vás aj vtedy, keď vy ste boli nikým.
Nejde len o lojalitu k rodine alebo spoločníkom, ale aj lojalitu k zákazníkom, zamestnancom, priateľom či obchodným partnerom.
To preto, lebo jedného dňa, keď to vôbec nemusíte očakávať, môžu stáť znova pri vás a pomôcť vám dosiahnuť najväčšie podnikateľské úspechy.
6. Príspevok pre svet
Snaha prispieť, respektíve zanechať odkaz či dedičstvo tomuto svetu, je ďalšou vecou, ktorá by mala stať v centre každého podnikania.
Keď sa snažíme urobiť tento svet o niečo lepším, ako bol v čase keď sme doň vstúpili, robíme sebe aj ostatným obrovskú službu.
Len málo ľudí sa sústredí na niečo také.
Ide o ďalšiu vec, ktorú som chcel, aby si môj syn zapamätal. My všetci musíme hľadať spôsoby ako pomáhať druhým. Na tomto svete je až príliš veľa strádajúcich ľudí.
Musíme sa občas zastaviť a myslieť aj na nich, nie vždy len na seba.
Hľadajte preto spôsoby, ako pomôcť iným. Nemusia to byť iba peniaze. Čas je vzácnejší než peniaze. Nájdite spôsoby ako pomôcť tým menej šťastným. Dajte kúsok svojho bohatstva späť do komunity.
Nielenže sa vy sami budete cítiť lepšie, no na oplátku začnete priťahovať dobré veci do svojho vlastného života. Úspech a bohatstvo si vás potom samé nájdu.
To je jednoducho spôsob, ako tento svet funguje.
Zdroj: entrepreneur.com
Pridaj komentár