Finančný Samuraj

3 kritériá, ktoré musí spĺňať každý nápad na internetové podnikanie

29. júla 2013 by redakcia Leave a Comment

online podnikanie

V našom minulom článku som sa zameral na ozrejmenie základných čŕt a foriem online podnikania. Dnes sa pozriem bližšie na to, ako si zvoliť konkrétnu oblasť, v ktorej podnikať.

Výber oblasti je nesmierne dôležitý, pretože to ovplyvní vaše ďalšie smerovanie na dlhú dobu. Ak si zvolíte zlú oblasť, existuje vysoké riziko, že podnikanie nebude ziskové, prípadne úplne zlyhá.

Vás to tak bude stáť ani nie tak vynaložené peniaze, ako stratu drahocenného času.

Takže ktoré sú tie kritériá, ktoré by ste mali zvažovať pri hľadaní odpovede na otázku „V čom online podnikať“?

Sú to tieto tri:

  1. Záľuby a vášeň
  2. Odborné znalosti
  3. Ziskový potenciál

Každú z nich si v tomto článku bližšie rozoberieme.

1. Záľuby a vášeň

Prirodzene, zmysel má vybrať si takú oblasť pre podnikanie, ktorá vás baví. Veľa ľudí urobí tú chybu, že sa rozhodnú pre niečo, čo sa v danej chvíli javí ako módna záležitosť. Prípadne si zvolia oblasť, o ktorej si myslia, že im zarobí najviac peňazí.

Aj keď možnosť zarobenia peňazí je dôležitý faktor, nie je ten úplne tým najdôležitejším.

Predstavte si, že ste technický typ a baví vás programovanie. Avšak momentálne sa všade na internete stretávate s reklamami na chudnutie. Poviete si, že v tom musí byť veľa peňazí a tak začnete písať o diétach, chudnutí a zásadách životosprávy.

Robíte to však len preto, lebo chcete zarobiť a nie preto, že vás téma výživy a diét baví.

Ak to budete robiť len z donútenia, časom si začnete nachádzať rôzne výhovorky a vaše podnikanie zanedbávať. Ak nebudete vidieť dostatočnú a rýchlu návratnosť vašej investície, napokon na vaše podnikanie zanevriete. Logickým koncom bude jeho zlyhanie.

Je možné si dodatočne vytvoriť k pôvodne nezaujímavej oblasti vášeň?

Áno, vylúčené to nie je, aj keď pomerne nepravdepodobné. Mnoho ľudí časom, ako sa nejakej problematike začne venovať hlbšie, napokon v nej nájde záľubu. Ak chcete, môžete sa aj vy vybrať touto cestou a uvidíte.

Omnoho lepšie a menej riskantné je však zvoliť si takú oblasť pre svoje budúce podnikanie, ktorá vás i v súčasnosti aspoň teoretický zaujíma a baví. Vyhnete sa tak možnému neskoršiemu zlyhaniu v dôsledku nedostatočného záujmu.

Neporovnateľne ľahšie sa podniká v oblasti, ktorá je zároveň aj vaším koníčkom.

Umožní vám to prekonať chvíle, kedy sa vám nebude dariť. Každé podnikanie totiž prechádza cez fázy počiatočnej driny a neúspechu, kým sa dostavia prvé hmatateľné výsledky.

Ak je podnikanie zároveň koníčkom, cez tieto fázy sa prenesiete oveľa jednoduchšie. Znižujete tým jeden z najčastejších dôvodov neúspešného podnikania, ktorým je nedostatočná výdrž. Známe je to tiež pod frázou „Zavesil som to klinec“.

2. Odborné znalosti

Vyznať sa v tom, čo robíte, je snáď samozrejmosťou. Avšak neverili by ste, koľko ľudí dnes podniká v oblastiach, ktorých sa vôbec nerozumie. Preto pri výbere oblasti vášho online podnikania by ste sa mali sústrediť na niečo v čom ste dobrý, v čom už máte nejaké skúsenosti.

Môže to byť napríklad to, čo robíte v súčasnom zamestnaní. Teda samozrejme pokiaľ vás vaša práca baví. Ak vás to nebaví, nemá zmysel sa tomu venovať aj v rámci podnikania. Nenaplnenie z práce teraz by sa pravdepodobne premietlo do nespokojnosti v podnikaní.

Čo ale robiť, ak vás baví niečo, v čom nemáte žiadne alebo len minimálne skúsenosti?

Žiaden problém. Prvoradým kritériom je záujem. Znalosti sa dajú získať aj dodatočne. V predošlom článku som uviedol, že rozbehnutie online podnikania zvyčajne trvá nejaký čas. Bežne ide o mesiace, často aj roky.

Tento čas môžete vyžiť na to, aby ste si pre danú oblasť doplnili poznatky a zručnosti.

Inými slovami by sa tiež dalo povedať, že sa budete učiť za pochodu. Na to, aby ste plnohodnotne rozbehli online biznis, nepotrebujete byť už hotovým kovaným odborníkom. O tom, ako to konkrétne robiť, si viac povieme v nasledujúcich článkoch.

Niektorí si teraz možno položíte otázku, či má zmysel sa vôbec púšťať do niečoho, o čom zatiaľ nemáte veľa informácii alebo to ešte neovládate na dostatočnej úrovni.

Odpoveď závisí na tom, akú formu si zvolíte…

V prípade, že chcete poskytovať v danej oblasti konzultačné služby, potom samozrejme musíte zvolenú problematiku ovládať hneď na začiatku.

Ak však chcete o danej oblasti mať napríklad blog, na ktorom budete mať reklamu, potom samozrejme takýto blog alebo stránku môžete založiť hneď a potrebné vedomosti získavať postupne ako budete publikovať nové články.

V minulom článku som popísal rozdiel medzi týmito dvoma formami. Konzulting vám zaručí príjem oveľa rýchlejšie, avšak ten príjem bude plynúť len dovtedy, kým budete služby osobne poskytovať. Ide teda o viac menej aktívny príjem.

Naopak, rozbehnutie blogu a získanie dostatočnej návštevnosti stránky pre generovanie príjmu z reklamy bude trvať podstatne dlhšie. Avšak na druhej strane je takýto príjem stabilnejší a bude plynúť aj vtedy, keď napríklad si na mesiac vezmete dovolenku , počas ktorej na stránke nebudete vôbec pracovať.

Závisí teda na vás, čo preferujete…

Či rýchly príjem, no závislý na pravidelnom vynakladaní práce (aktívny príjem). Alebo vynaloženie viac práce na začiatku bez podstatného príjmu, avšak získanie jeho pravidelného prísunu neskôr (pasívny príjem).

3. Ziskový potenciál

Ako tvrdí aj definícia podnikania, ide o trvale uskutočňovanú činnosť za účelom dosiahnutia zisku. Každé podnikanie, vrátane online podnikania by teda napokon malo viesť k zisku.

Dobrou správou je, že zisk je možné dosiahnuť v takmer každej oblasti. Aj takej, ktorá sa na prvý pohľad vôbec nejaví ako zisková. Z toho dôvodu som kritérium zisku dal až tretie v poradí. Záujem o predmet podnikania a odborné znalosti sú dôležitejšie.

Aj keď je tuto zisk uvedený až ako posledný, je však pochopiteľne nutný.

Na neziskovej báze fungujú zvyčajne charity (hoci aj to môže byť niekedy sporné), tou vy však byť nechcete. Najprv si teda zvoľte oblasť podľa predošlých dvoch krokov a následne vybranú oblasť si otestujte, či má ziskový potenciál.

Ako som už spomenul, peniaze sa dajú zarobiť takmer vo všetkom. Avšak existujú aj oblasti, ktoré sú ziskovo obmedzené. Vezmime si príklad slovenskej poézie 19. storočia.

Kde je problém?

Problém, je v tom, že okrem vás táto oblasť pravdepodobne zaujíma len veľmi malý okruh ľudí. Aj keby sa vám podarilo vybudovať najlepšiu a najnavštevovanejšiu stránku na slovenskom internete v oblasti takejto poézie, pravdepodobne by okruh vašich čitateľov a zákazníkov tvorilo len zopár sto ľudí (pravdepodobne učiteľov slovenského jazyka a zopár ďalších).

Potenciál zárobku by tu predstavoval tak pár desiatok Eúr mesačne. Ak by ste dosiahli stovku, mohli by ste byť radi.

Preto pri výbere predmetu online podnikania okrem záľub a zručností je nevyhnutné si overiť, či takáto oblasť má aj príjmový potenciál. Ako to urobiť?

Najjednoduchším spôsobom je urobiť si prieskum konkurencie.

Ak vo vami vybranej oblasti existuje veľa konkurentov, tak pravdepodobne je v nej aj ziskový potenciál. Ak však v nej nájdete len veľmi málo podnikajúcich subjektov, prípadne žiadne, potom sa zrejme nejedná o príliš ziskovú oblasť.

Samozrejme, existuje aj možnosť, že ste natrafili na takzvanú dieru na trhu. To znamená potenciálne ziskovú, no zatiaľ neobjavenú oblasť. Aj to sa môže stať, avšak pravdepodobnosť, že je tomu naozaj tak, je dosť malá.

Tuto sa natíska otázka:

Ak si zvolím oblasť, v ktorej je veľa konkurentov, má zmysel sa do toho vôbec púšťať?

Boli by ste prekvapení, ale má. Ja osobne by som si radšej zvolil oblasť, v ktorej je veľká konkurencia, ako oblasť, v ktorej nepôsobí nikto. Tam, kde je veľa konkurentov je totiž záruka, že sa tam točí aj veľa peňazí.

Ďalšou otázkou je, ako v takto konkurenčnom prostredí obstáť? O tom a mnohom ďalšom, napríklad o odhade veľkosti a zistení ziskového potenciálu trhu vo vašom predmete podnikaní, si však viac povieme až v nasledujúcom článku.

V prípade ak máte k tejto téme akékoľvek otázky, prípadne sa chcete podeliť o vlastné skúsenosti, napíšte nám ich dole do diskusie!


Mohlo by vás tiež zaujímať:

  • Ako vybudovať online podnikanie a zarábať aj vtedy, keď spíteAko vybudovať online podnikanie a zarábať aj vtedy, keď spíte
  • 6 druhov podnikania, ktoré môžete začať bez (takmer) žiadnych výdavkov6 druhov podnikania, ktoré môžete začať bez (takmer) žiadnych výdavkov
  • 5 krokov pre pretavenie vašej vášne na vašu profesiu5 krokov pre pretavenie vašej vášne na vašu profesiu
  • Ako byť podnikateľom bez toho, aby ste museli odísť z vašej práceAko byť podnikateľom bez toho, aby ste museli odísť z vašej práce

Kategórie: Články

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najnovšie články

  • Ako byť podnikateľom bez toho, aby ste museli odísť z vašej práce
  • Veda vysvetľuje, prečo uprednostniť zážitky pred materiálnymi vecami
  • Ako žiť bohatý život aj bez príliš veľa peňazí
  • Ak dodržíte tieto 3 pravidlá, môžete v živote získať všetko, čo chcete
  • Prečo ľudia, ktorí sú úspešní v škole, nie sú úspešní v reálnom živote
  • Najlepší spôsob, ako naučiť deti narábať s peniazmi

Copyright © 2023 FinancnySamuraj.sk · Privacy Policy - Ochrana osobných údajov · Kontakt

 

Obsah tejto stránky podlieha ochrane autorského zákona. Kopírovanie, preberanie a šírenie tohto obsahu, prípadne jeho časti, je bez súhlasu prevádzkovateľa zakázané.

Copyright © 2023 · Agency Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in