Nájdenie si novej práce je ťažké. Na obtiažnosti ešte pridáva, ak musíme ísť na viacero pracovných pohovorov, než sa nám to napokon podarí.
Tréning nás síce robí lepšími, no pohovory v rôznych firmách bývajú občas úplne rozdielne a pýtajú sa na nich odlišné otázky. Ako sa teda na ne pripraviť?
Ako profesionálny personalista som už videl rôznych kandidátov, od nervóznych a neistých až po nadmieru sebavedomých.
Pre tých, ktorí potrebujú trocha povzbudiť v sebavedomí, som pripravil zoznam šiestich vecí, ktoré by vás mali lepšie pripraviť na pracovný pohovor.
1. Firmy si nevedú zoznam trápnych momentov
Tí, ktorí budú s vami viesť interview, to nebudú s vami robiť celých 8 hodín. Dokonca to nie je ani ich každodenná práca. Majú na starosti aj iné veci.
Nemusíte byť na pohovore príliš bojazliví alebo opatrní. Aj keď si počas neho 10 krát kýchnete, je veľká šanca, že si to na konci dňa už nikto nebude pamätať.
Nebuďte posadnutý strachom, že sledujú každý váš detail, každý váš verbálny či neverbálny prejav.
2. Pred pohovorom si prečítajte ich firemnú stránku
Nechoďte do boja nepripravení. Poznajte “nepriateľa” a v prípade pracovného pohovoru poznajte firmu, v ktorej sa uchádzate o prácu.
Prečítajte si na firemnej webovej stránke ich víziu, misiu a súčasné udalosti, ktoré sa vás môžu týkať.
Prečo by ste mali chcieť byť súčasťou niečoho, o čom nič neviete? Ak to nespravíte, počas pracovného pohovoru sa to ukáže, čo nebude o vás vypovedať v pozitívnom smere.
3. Prečítajte si rôzne otázky kladené na pohovoroch a pripravte si na ne odpovede
Dobrá príprava je najdôležitejšia. Ak aj tú prácu nezískate, budete mať aspoň dobrý pocit, že ste pre to urobili maximum.
Najlepším spôsobom je prejsť si zoznam často kladených otázok počas pracovných interview a nahlas si na odpovedať. Ešte lepšie by bolo si odpovede napísať na papier.
Týmto spôsobom vás nepríjemné otázky nezaskočia, ak sa vás na ne náhodou počas pohovoru opýtajú.
4. Zistite si presne, aké úlohy a zodpovednosti obnáša daná práca
Predtým, než sa poberiete na pohovor, zistite si čo najviac o tom, čo budete na danej pracovnej pozícii robiť, ak by ste ju získali.
Dobre si prečítajte popis pracovnej pozície. Ak vám niečo z toho nieje jasné, spýtajte na to počas pohovoru. Takto bude všetko transparentné.
Transparentnosť počas pracovného pohovoru vám môže ušetriť mnohé nepríjemnosti neskôr.
5. Oboznámte sa s oblasťou, v ktorej firma podniká a akým prínosom pre ňu môžete byť vy
Prosím, nikdy nechoďte na žiadny pohovor bez toho, aby ste vedeli zdôvodniť, ako môžete byť pre danú firmu prínosom.
Tým, že sa o danú prácu uchádzate, predávate seba ako pracovnú silu. Je to rovnaké, ako keď predavač v obchode uvádza dôvody, prečo by ste si ten-ktorý výrobok alebo službu mali od neho kúpiť.
Vedieť sa predať je dôležité, no rovnako dôležité je to neprehnať. Prílišné sebavedomie alebo sebachvála môžu zamestnávateľa odradiť.
6. Aj personalisti bývajú nervózni
Tí, ktorí s vami budú viesť pohovor, vedia, že sú aj iné, viac známe firmy ponúkajúce lepšie platy či lepšie pracovné prostredie.
Vo svojich mysliach si uvedomujú, že existuje šanca, že ich ponuku neakceptujete aj keď vám prácu ponúknu.
Rovnako, ako sa vy snažíte zaujať budúceho zamestnávateľa, aj on sa snaží zaujať vás.
Zdroj: lifehack.org
Pridaj komentár